Cheaty w grach online Rozdział I

Jest to pierwszy artykuł, rozpoczynający cykl tekstów z serii “Poznaj mojego haxa“. Zamierzamy w nim przedstawić wam – w bardziej przystępny sposób: czym są właściwie cheaty, jak funkcjonują, czy można się przed nimi jakoś bronić i w jaki sposób możemy rozpoznać czy dany gracz faktycznie korzysta z haxa. Na początek garść podstawowych informacji. 

 

Rozdział I
Co to jest cheat?

Cheat (z j. ang – oszustwo) – jest to program służący do obejścia zasad w grze ustalonych przez jej twórców poprzez ingerowanie w mechanikę/silnik gry.

Celem używania takowego programu jest uzyskanie przewagi nad innymi graczami lub komputerem.

Historia używania cheatów istnieje od 1978 roku kiedy pojawiły się “easter eggi”,które ukrywały trudno dostępne elementy gry do których należało przejść poprzez odkrycie jej ukrytych mechanizmów – wpisania kodów odblokowujących różne umiejętności np. przechodzenie przez ściany.

Czasami rolę wspomagaczy mogą pełnić czasopisma o grach.

Wspomagaczami w grach online/multiplayer są:

aimbot – automatycznie celuje na przeciwnika, często da się go ustawić np. cheater binduje – ustawia go na przycisk, w momencie gdy ma oponenta na celowniku i naciśnie przycisk odpowiadający za działanie owej funkcji, wtedy aimbot wspomaga celowanie na przeciwnika;

triggerbot – automatycznie oddaje strzał gdy mamy przeciwnika na celowniku, często da się go ustawić np.cheater binduje – ustawia go na przycisk, w momencie kiedy ma oponenta na celowniku i naciśnie przycisk odpowiadający za działanie owej funkcji, wtedy oddaje strzał w kierunku przeciwnika;

no recoil – całkowicie niweluje rozrzut celownika;

no spread – wszystkie pociski lecą w jeden cel, ale celownik zachowuje się nie naturalnie z perspektywy obserwatora;

no shake no spread – wszystkie pociski lecą w jeden cel, celownik zachowuje się w naturalny sposób z perspektywy obserwatora;

recoil control system – kontrola rozrzutu celownika, cheater często może ją ustawić według własnych preferencji – jest niewidoczna dla innych graczy ;

bullet control system – kontrola rozproszenia pocisków,często można ją ustawić zależnie od preferencji danego cheatera;

wallhack – widzisz model przeciwnika lub wszystkich graczy przez ściany;

esp – prostokąt wokół gracza widoczny przez ścianę często pokazuje też nick, ilość życia, ilość pancerza, posiadaną broń, dystans dzielący go od nas;

chams – model gracza jest jak kameleon np. gdy gracz jest za ścianą kolor modelu jest niebieski, w momencie wyjścia zza ściany kolor przeciwnika lub naszego kompana zmienia się na kolor zielony;

maphack – wspomagacz do gier RTS-strategicznych – umożliwia podglądanie wrogich jednostek np. ile ich jest i gdzie się znajdują;

no smoke – gracz jest “odporny” na granat dymny, widzi przez dym;

no flash – gracz jest odporny na granat błyskowy, nie zostaje oślepiony gdy ktoś rzuci go w jego stronę;

bunnyhop – umożliwia automatyczne skakanie bez potrzeby ciągłego wciskania klawisza odpowiadającego za skok. Gracz musi cały czas trzymać przycisk.

speedhack– dzięki tej funkcji poruszasz się nienaturalnie szybko;

Wspomagaczem w grach może być także: trainer (bardziej chodzi mi tutaj o tryb singleplayer czyt. tryb dla jednego gracza – offline).
Programy te aktywują zmiany w mechanice gry np. nieskończona ilości amunicji, nieśmiertelność, możliwość posiadania wszystkich broni, bez konieczności zdobywania ich na poszczególnych etapach gry.

© Copyright 2014 svchost.exe