FAQ

FAQ – Frequently Asked Questions

Przez okres kilku lat działania bloga, bardzo często dostawaliśmy różne maile z dziwnymi pytaniami, które w dużej mierze przyczyniły się do stworzenia kilku tekstów. Niestety, po jakimś czasie zauważyliśmy, że pytania się powtarzają. Wybraliśmy więc te, które pojawiały się najczęściej na naszej skrzynce odbiorczej, a odpowiedzi do nich zamieściliśmy poniżej.

 

1. Czym jest Ingaming?

Ingaming (a właściwie ingaming.com.pl) jest blogiem esportowym. W przeciwieństwie do konkurencji, staramy się opisywać esport pod kątem: ekonomii, zarządzania, socjologii a czasami nawet psychologii. Jeżeli więc interesujesz się esportem i chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat mechanizmów, które odpowiadają za funkcjonowanie tego zjawiska, to dobrze trafiłeś! Jeżeli nie, to zawsze możesz przestać nabijać nam wyświetlenia.

 

2. Kto jest właścicielem Ingaming?

Właścicielem Ingaming, jest Marcin „Nisu” Rusin, który ma prawa do: strony, domeny, nazwy, znaków graficznych „Ingaming” i fanpage’a.

 

3. Kto zarządza Ingaming?

Ingaming jest obecnie zarządzany przez 1 osobę. Jest nią Marcin „nisu” Rusin, który odpowiada za: partnerów, podejmowane współprace, publikowane treści i inne kwestie dotyczące zarządzania stroną.

 

4. Kto pisze dla Ingaming?

Nasi blogerzy, to osoby o nietuzinkowej osobowości i umiejętnościach, które zdecydowały się podzielić swoimi zainteresowaniami z resztą użytkowników internetu. Dokładne opisy poszczególnych blogerów piszących dla nas, znajdziecie w dziale „Autorzy” na naszej stronie internetowej.

 

5. O czym piszecie na Ingaming?

Staramy się pisać na blogu: wpisy zawierające subiektywne podejście do pewnych sytuacji, wymagających komentarza oraz bardziej rzeczowe artykuły, które mają poszerzyć wiedzę naszych czytelników. Poruszamy w nich głównie kwestie: esportowe, ekonomiczne, socjologiczne i psychologiczne. Dokładny zakres publikowanych treści, zależy głównie od zainteresowań samych autorów.

 

6. Jakie są zasady komentowania wpisów na Ingaming?

Można komentować wpisy na fanpage’u Ingaming, ale nie wolno obrażać blogerów lub innych komentujących. To samo tyczy się autorów, którzy nie mają prawa do ubliżania osobom komentującym. Dopuszczamy także komentowanie naszych wpisów przez inne strony i serwisy.

 

7. Czy wspieracie esport?

Naszym zdaniem tak. Zdaniem innych niekoniecznie. Niestety, ale NIE uważamy, że rozdawanie kasy na lewo i prawo to wspieranie esportu. Z tego też powodu, nasza rola jest bardzo często marginalizowana. Mamy za to ciekawe wpisy z przydatnymi informacjami, które już nie raz pomogły naszym partnerom.

 

8. Na czym polega partnerstwo z Ingaming?

Jest to w zasadzie nic innego jak partnerstwo medialne. Wasza grafika wraz z odnośnikiem do fanpage’a/strony, będzie zamieszczona w dziale Partnerzy na naszej stronie. Pojawi się także odpowiednia wzmianka o podjętym partnerstwie, w naszych social mediach. W zamian, oczekujemy zamieszczenia naszego logotypu na waszej stronie (baner z odnośnikiem) lub na fanpage’u (logotyp musi się wtedy znaleźć na cover photo znajdującym się na waszym fp).

 

9. Czy mogę zawrzeć z wami partnerstwo?

Oczywiście, że tak.  Należny jednak spełnić pewne wymogi do których zaliczamy:

  • posiadanie aktywnego fanpage’a,
  • posiadanie grafik, do których właściciel projektu ma pełne prawo (czyli bez plagiatu),
  • aktywne działanie nad rozwojem własnego projektu,
  • fanpage projektu musi posiadać przynajmniej 100 lajków (możliwe są wyjątki),
  • posiadanie nieposzlakowanej opinii w środowisku esportowym (brak dowodów na oszustwa, okradanie graczy itd.),
  • opcjonalne jest posiadanie strony internetowej, na której mogłyby pojawić się grafiki „Ingaming”.

W przypadku, gdy odnośnik na portalu Ingaming ma przekierowywać do strony internetowej, to moment w który ta strona padnie (wyświetlanie się komunikatu o zawieszeniu), jest uznawany za automatyczne zakończenie partnerstwa. Partnerstwo jest także kończone w chwili, gdy przez 30 dni nie pojawiają się na stronie oraz w innych social mediach należących do projektu, żadne nowe treści związane z działalnością projektu.

Jeżeli natomiast odnośnik przekierowuje do fanpage’a, to partnerstwo jest uznawane za zakończone w momencie, gdy na profilu facebookowym partnerskiego projektu, przez okres 30 dni, nie pojawi się żaden nowy post dotyczący działalności projektu. Jeżeli logotyp, odnośnik lub nazwa fanpage’a zostanie zmieniona – bez poinformowania Ingaming, to partnerstwo jest uznawane za zakończone.

 

10. W jaki sposób mogę zawrzeć z wami partnerstwo?

Wystarczy napisać na maila znajdującego się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej.

 

11. Na czym polega współpraca z Ingaming?

Współpraca jest rozszerzoną wersją partnerstwa. W ramach współpracy, jeden z właścicieli projektu otrzymuje dostęp do zamkniętej grupy na facebooku (jej zadaniem jest wzrost wymiany informacji pomiędzy osobami, zarządzającymi własnymi projektami esportowymi). Dodatkowo, projekty przyjęte do współpracy mają możliwość udostępniania w social mediach Ingaming ważnych informacji. Przewidziane są także zniżki na poszczególne usługi oferowane przez Ingaming.

 

12. Czy mogę zawrzeć z wami współpracę?

Wystarczy, że spełniasz wszystkie wymagania dotyczące partnerstwa oraz podeślesz nam prezentację dotyczącą swojego projektu esportowego (może być także biznesplan). Jeżeli wszystko będzie się zgadzało, to otrzymasz od nas pozytywną odpowiedź.

 

13. W jaki sposób mogę zawrzeć z wami współpracę?

Wystarczy napisać na maila znajdującego się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej.

 

14. Czy mogę zostać autorem na waszym blogu?

Oczywiście, że tak!. Ciągle poszukujemy nowych osób, które chcą publikować u nas swoje wpisy i artykuły.

 

15. Jakie wymagania muszę spełniać, żeby zostać autorem na waszym blogu?

Wystarczy, że potrafisz pisać poprawnie w języku polskim i masz chęć podzielenia się z innymi czytelnikami, swoimi przemyśleniami na dane tematy z zakresu esportu i gamingu.

 

16. Co oferujecie autorom?

Na chwilę obecną, oferujemy głównie możliwość publikowania autorskich wpisów, do których macie pełne prawo (Ingaming je tylko publikuje). Dochodzą do tego oczywiście inne pomniejsze profity, jak: zdobycie dodatkowych znajomości na scenie esportowej, dostęp do zasięgów generowanych przez nasz liczny fanbase oraz możliwość skorzystania z naszych narzędzi i kursów, które pojawią się w niedalekiej przyszłości.

 

17. W jaki sposób mogę zostać autorem bloga?

Napisz maila na adres znajdujący się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej.

 

18. Jak zapatrujecie się na inne, prywatne projekty prowadzone przez waszych blogerów?

Staramy się jak najmniej ograniczać naszych blogerów. Uważamy, że każdy projekt nad którym pracują, pozwala im rozwinąć skrzydła. Staramy się więc promować tego typu działania (o ile nie są sprzeczne z naszymi poglądami).

 

19. Czy poszukujecie streamerów?

Poszukujemy streamerów, którzy chcieliby promować się na naszej stronie. Inicjatywa jest skierowana głównie do osób: prowadzących własny strumyk, ale nie osiągających jeszcze zawrotnych liczb dotyczących ilości widzów. W przyszłości planujemy zrobić pewien większy projekt związany ze streamami, ale najpierw chcielibyśmy znaleźć do niego odpowiednie osoby.

 

20. Co oferujecie streamerom?

Możliwość promowania swojego streama na naszym fanpage’u oraz na stronie. Pomoc w załatwieniu grafik do streama. Pomoc w zakresie reklamy i promowania streama.

 

21. Jak mogę zostać waszym streamerem?

Napisz maila na adres znajdujący się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej.

 

22. Dlaczego poszukujecie także: menedżerów, taktyków, analityków i innych pasjonatów esportu?

Staramy się poszerzać nasze horyzonty, także w kwestiach praktycznych. Chcemy stworzyć miejsce na blogu, które będzie zrzeszało wszystkie osoby, mogące w jakimś stopniu wpływać na wyniki osiągane przez graczy. Dlatego też, poszukujemy specjalistów w swoich dziedzinach, którzy w przyszłości będą stanowić o sile polskiego esportu.

 

23. Jak mogę aplikować na wyżej wymienione stanowiska?

Wystarczy napisać do nas maila, na adres znajdujący się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej.

 

24. Czy poszukujecie drużyn?

W tym momencie jesteśmy blogiem, a nie organizacją, więc odpowiedź brzmi nie – nie poszukujemy drużyn, które miałyby nas reprezentować.

 

25. Czy poszukujecie inwestorów?

Nie. Doszliśmy tak daleko bez inwestorów, więc dalej możemy rozwijać się bez nich.

 

26. Czy poszukujecie sponsorów?

Trudny temat, ponieważ cenimy sobie naszą niezależność w esporcie. Jeżeli jednak znajdą się zainteresowani, to na pewno rozważymy taką opcję.

 

27. Jak mogę zostać waszym sponsorem?

Napisz maila na adres znajdujący się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej.

 

28. Czy jest możliwość opublikowania u was reklamy nawet jeżeli nie współpracujemy z wami lub nie mamy partnerstwa?

Tak, jest możliwość opublikowania u nas reklamy. Jedyny warunek to kwestie etyczne, które musimy rozważyć przed podjęciem ostatecznej decyzji.

 

29. Jaki jest koszt reklamy?

Koszt jest ustalany indywidualnie, w zależności od rodzaju reklamy. Trzeba pamiętać, że nie zależy nam w tak dużym stopniu na pieniądzach, jak innym serwisom. Często więc jako zapłatę, stosujemy różnego rodzaju przysługi.

 

30. Jak mogę zamówić reklamę?

Wystarczy napisać do nas maila, na adres znajdujący się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej.

 

31. Czy prowadzicie sponsoring?

Nie, nie prowadzimy sponsoringu. Jest to związane z obecnie panującą sytuacją na scenie esportowej, gdzie wszyscy wymagają pieniędzy, natomiast nikt nie potrafi spełnić oczekiwanych wymagań. Sponsoring jest więc nieopłacalny, ponieważ zespoły nie podchodzą do tego na poważnie, a co za tym idzie, nie potrafią zaoferować nic w zamian.

 

32. Czy zbieracie jakieś dane na stronie?

Tak, zbieramy. Chcąc ciągle się rozwijać i dostosowywać kontent do naszych odbiorców, musimy monitorować podstawowe dane, takie jak: długość sesji, wejścia na stronę, ilość użytkowników, najpopularniejsze strony oraz wpisy itd.

 

33. Z kim dotychczas współpracowaliście?

Jak na razie współpracowaliśmy lub współpracujemy z następującymi projektami: Infraction, myXFILES, Adaptive esports, ToazClan (obecne Toaz Esports), ExiVision, Hivelion, Team Vinatys, Vaultpriest, Gametive, One Tap Cup, MixCats, Syclik Esports, Eyegame, Kingprojects.

 

34. Dlaczego oferujecie usługi na blogu?

Ponieważ chcemy by blog dalej się rozwijał. W tym jednak celu, potrzebujemy niewątpliwie funduszy, które chcemy pozyskać w uczciwy sposób. Zamiast donate’ów, macie więc usługi.

 

35. Gdzie mogę znaleźć spis waszych stron i wpisów?

Zakładka Spis stron w naszym górnym menu powinna pomóc. Ewentualnie zawsze możesz skorzystać z opcji szukaj.