FAQ

FAQ – Frequently Asked Questions

Przez okres kilku lat działania bloga, bardzo często dostawaliśmy różne maile z dziwnymi pytaniami, które w dużej mierze przyczyniły się do stworzenia kilku tekstów. Niestety po jakimś czasie zauważyliśmy, że pytania się powtarzają. Wybraliśmy więc te, które pojawiały się najczęściej na naszej skrzynce odbiorczej. Odpowiedzi do nich zamieściliśmy poniżej.

 

1. Czym jest Ingaming?

Ingaming (a właściwie ingaming.com.pl), to blog internetowy, który początkowo podejmował tematykę esportu w Polsce. W pewnym sensie nadal jest przeznaczony dla graczy, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o funkcjonowaniu: drużyny, teamu lub organizacji. Dawniej swoimi wpisami poruszamy głównie tematy z zakresu: gier, esportu, ekonomii, zarządzania, socjologii i psychologii. Obecnie poszerzamy profil zainteresowań, bo esport nas zwyczajnie znudził.

 

2. Kto jest właścicielem Ingaming?

Właścicielem Ingaming, jest Marcin „Nisu” Rusin, który ma prawa do: strony, domeny, nazwy, znaków graficznych „Ingaming”, konta na Twitterze i fanpage’a na Facebooku.

 

3. Kto zarządza Ingaming?

Blog Ingaming jest obecnie zarządzany przez jedną osobę. Jest nią wspomniany wyżej właściciel, który odpowiada za wszystkie kwestie dotyczące funkcjonowania strony.

 

4. Kto pisze dla Ingaming?

Ludzie! Czyli nasi blogerzy. Każdy z nich posiada własne, unikalne umiejętności, które pozwalają mu tworzyć ciekawe materiały na różne tematy. Dokładne opisy dotyczące poszczególnych autorów bloga, znajdziecie w dziale „Autorzy” na naszej stronie internetowej.

 

5. O czym piszecie na Ingaming?

Staramy się publikować na blogu wpisy zawierające subiektywne opinie na temat pewnych sytuacji, które naszym zdaniem wymagają komentarza. Czasami są to artykuły, a czasami recenzje.. Zdarzają się także bardziej rzeczowe artykuły, które mają poszerzyć wiedzę naszych czytelników. W naszych tekstach staramy się poruszać różne kwestie. Dokładny zakres publikowanych treści zależy głównie od zainteresowań samych autorów.

 

6. Jakie są zasady komentowania wpisów na Ingaming?

Można komentować wpisy na fanpage’u Ingaming czy innych social mediach, ale nie wolno obrażać blogerów lub innych komentujących. To samo tyczy się autorów, którzy nie mają prawa do ubliżania osobom komentującym. Dopuszczamy także możliwość komentowania naszych wpisów przez inne strony i serwisy.

 

7. Czy wspieracie esport?

Naszym zdaniem tak. Zdaniem innych niekoniecznie. NIE uważamy, żeby rozdawanie kasy na lewo i prawo było wspieraniem esportu. Z tego też powodu nasza rola była bardzo często marginalizowana. Mamy za to ciekawe wpisy z przydatnymi informacjami, które już niejednokrotnie pomogły naszym partnerom.

 

8. Gdzie się podziały się stare partnerstwa i współprace?

Z dniem 16.02.2018 zdecydowaliśmy się na zamknięcie wszystkich partnerstw. Powodem takiej decyzji była ich niska efektywność. Przez zmiany w polityce Facebooka, które dość mocno ograniczyły nasze zasięgi, zdecydowaliśmy skupić się na pozycjonowaniu naszych tekstów w wyszukiwarce Google’a, kosztem pompowania liczb na naszym fanpage’u. Stąd własnie decyzja o zakończeniu starego programu partnerskiego.

Dnia 02.09.2018 zdecydowaliśmy się przemianować dotychczasowe współprace na partnerstwa.

 

9. Dlaczego zmieniliście współprace w partnerstwa?

Bo tym w zasadzie były przez ostatnie kilka miesięcy. Plan zakładał stworzenie miejsca dla właścicieli projektów esportowych, którzy chcieliby razem promować własne inicjatywy. Skończyło się tylko na idei, która nie została podchwycona przez resztę naszych partnerów (nie są to raczej wyborcy partii Razem…).

 

10. Co w takim razie ze starymi współpracami?

Nic, zwyczajnie je likwidujemy. Jeżeli powrócą, to tylko w formie projektów, które zdecydują się na korzystanie z naszych płatnych usług (trzeba się cenić).

 

11. Na czym polega partnerstwo z Ingaming?

Moglibyśmy napisać, że partnerstwo to wcześniejsza współpraca.. Ale żeby już nie wprowadzać was w błąd. W celu podjęcia partnerstwa, należy spełnić następujące wymogi, do których zaliczamy:

  • posiadanie aktywnego fanpage’a,
  • posiadanie grafik, do których właściciel projektu ma pełne prawo (czyli bez plagiatu),
  • aktywne działanie nad rozwojem własnego projektu,
  • fanpage projektu musi posiadać przynajmniej 100 lajków (możliwe są wyjątki),
  • posiadanie nieposzlakowanej opinii w środowisku (brak dowodów na oszustwa, okradanie graczy itd.),
  • opcjonalne jest posiadanie strony internetowej, na której mogłyby pojawić się grafiki i odnośniki do bloga Ingaming.

W przypadku, gdy odnośnik na portalu Ingaming ma przekierowywać do strony internetowej, to moment w który ta strona padnie (wyświetlanie się komunikatu o zawieszeniu), jest uznawany za automatyczne zakończenie partnerstwa. Partnerstwo jest także kończone w chwili, gdy przez 30 dni nie pojawiają się na stronie oraz w innych social mediach należących do projektu, żadne nowe treści związane z działalnością projektu.

Jeżeli natomiast odnośnik przekierowuje do fanpage’a, to partnerstwo jest uznawane za zakończone w momencie, gdy na profilu facebookowym partnerskiego projektu, przez okres 30 dni, nie pojawi się żaden nowy post dotyczący działalności projektu. Jeżeli logotyp, odnośnik lub nazwa fanpage’a zostanie zmieniona – bez poinformowania Ingaming, to partnerstwo jest uznawane za zakończone.

Dodatkowo, projekty przyjęte do współpracy mają możliwość udostępniania w social mediach Ingaming ważnych informacji. Przewidziane są także zniżki na poszczególne usługi oferowane przez Ingaming.

 

12. Czy mogę zawrzeć z wami partnerstwo?

Wystarczy, że spełniasz wszystkie wymagania oraz podeślesz nam prezentację dotyczącą swojego projektu esportowego (może być także biznesplan). Jeżeli wszystko będzie się zgadzało, to otrzymasz od nas pozytywną odpowiedź.

 

13. W jaki sposób mogę zawrzeć z wami partnerstwo?

Wystarczy napisać na maila znajdującego się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej. Inna opcja, to napisanie do nas poprzez Twittera lub Fanpage.

 

14. Czy mogę zostać autorem na waszym blogu?

Oczywiście, że tak! Ciągle poszukujemy nowych osób, które chcą publikować u nas swoje wpisy i artykuły.

 

15. Jakie wymagania muszę spełniać, żeby zostać autorem na waszym blogu?

Wystarczy, że potrafisz pisać poprawnie w języku polskim i masz chęć podzielenia się z innymi czytelnikami, swoimi przemyśleniami na dane tematy z zakresu esportu i gamingu. Wymagamy 4 tekstów na miesiąc.

 

16. Co oferujecie autorom?

Na chwilę obecną, oferujemy głównie możliwość publikowania autorskich wpisów, do których macie pełne prawo (Ingaming je tylko publikuje). Dochodzą do tego oczywiście inne pomniejsze profity, jak: zdobycie dodatkowych znajomości na scenie esportowej, dostęp do zasięgów generowanych przez nasz liczny fanbase oraz możliwość skorzystania z naszych narzędzi i kursów, które pojawią się w niedalekiej przyszłości.

 

17. W jaki sposób mogę zostać autorem bloga?

Napisz maila na adres znajdujący się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej lub skontaktuj się z nami poprzez fanpage.

 

18. Jak zapatrujecie się na inne, prywatne projekty prowadzone przez waszych blogerów?

Staramy się jak najmniej ograniczać naszych blogerów. Uważamy, że każdy projekt nad którym pracują, pozwala im rozwinąć skrzydła. Staramy się więc promować tego typu działania (o ile nie są sprzeczne z naszymi poglądami).

 

19. Czy poszukujecie streamerów?

Na chwilę obecną porzuciliśmy ten pomysł.

 

20. Dlaczego?

Jeżeli przez cztery lata zgłasza się do Ciebie czterech streamerów, którym zależy tylko na jednorazowym udostępnieniu linka z transmisją, to ciężko myśleć o długotrwałej współpracy.

 

21. Co oferowaliście streamerom?

Możliwość reklamowania swojego streama na naszym fanpage’u oraz na stronie. Pomoc w załatwieniu grafik do streama. Pomoc w zakresie promowania streama. Nikt jednak nie chciał z tego skorzystać.

 

22. Poszukujecie jeszcze: menedżerów, taktyków, analityków i innych pasjonatów esportu?

Niestety nie. Polski esport mamy w d&%[email protected]#. A tak zupełnie na poważnie, przez 4 lata nie skontaktował się z nami żaden z wymienionych wyżej gości, więc wydaje nam się, że albo zwyczajnie wyginęli, albo nie traktują nas na poważnie. Istnieje jeszcze trzecua opcja (która jest dla nas najbardziej prawdopodobna), że zwyczajnie w Polsce nie ma: menedżerów, taktyków i analityków – tylko pozoranci, którzy próbują ich udawać.

 

23. Jak mogę aplikować na wyżej wymienione stanowiska?

Nie możesz, skończyliśmy tutaj z esportem.

 

24. Czy poszukujecie drużyn?

Jesteśmy blogiem, a nie organizacją, więc odpowiedź brzmi nie – nie poszukujemy drużyn, które miałyby nas reprezentować.

 

25. Czy poszukujecie inwestorów?

Nie. Doszliśmy tak daleko bez inwestorów, więc dalej możemy rozwijać się bez nich.

 

26. Czy poszukujecie sponsorów?

Trudny temat, ponieważ cenimy sobie naszą niezależność. Jeżeli jednak znajdą się zainteresowani, to na pewno rozważymy taką opcję.

 

27. Jak mogę zostać waszym sponsorem?

Napisz maila na adres znajdujący się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej. Jeżeli masz prezentację biznesową z ofertą, to możesz ją także dorzucić.

 

28. Czy jest możliwość opublikowania u was reklamy nawet jeżeli nie współpracujemy z wami lub nie mamy partnerstwa?

Tak, jest możliwość opublikowania u nas reklamy. Jedyny warunek to kwestie etyczne, które musimy rozważyć przed podjęciem ostatecznej decyzji oraz cena takiej usługi.

 

29. Jaki jest koszt reklamy?

Koszt jest ustalany indywidualnie, w zależności od rodzaju reklamy.

 

30. Jak mogę zamówić reklamę?

Wystarczy napisać do nas maila, na adres znajdujący się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej lub wysłać nam wiadomość poprzez nasze social media.

 

31. Czy prowadzicie sponsoring drużyn esportowych?

Nie, nie prowadzimy sponsoringu. Jest to związane z obecnie panującą sytuacją na scenie esportowej, gdzie wszyscy wymagają pieniędzy, natomiast nikt nie potrafi spełnić oczekiwanych wymagań. Sponsoring jest więc nieopłacalny, ponieważ zespoły nie podchodzą do tego na poważnie, a co za tym idzie, nie potrafią zaoferować nic w zamian.

 

32. Czy zbieracie jakieś dane na stronie?

Tak, zbieramy. Chcąc ciągle się rozwijać i dostosowywać treści do naszych odbiorców, musimy monitorować podstawowe dane, takie jak: długość sesji, wejścia na stronę, ilość użytkowników, najpopularniejsze strony oraz wpisy itd.

 

33. Z kim dotychczas współpracowaliście?

Jak dotąd współpracowaliśmy lub współpracujemy z następującymi projektami: Infraction, myXFILES, Adaptive esports, Black Reality Gaming, ToazClan, ExiVision, Hivelion, Team Vinatys, Vaultpriest, Gametive, One Tap Cup, MixCats, Syclik Esports, EYEGAME.PL, Kingprojects, Deadly Phoenix.

 

34. Dlaczego oferujecie usługi na blogu?

Ponieważ chcemy by blog dalej się rozwijał. W tym jednak celu potrzebujemy funduszy, które chcemy pozyskać w uczciwy sposób. Zamiast donate’ów, macie więc usługi.

 

35. Gdzie mogę znaleźć spis waszych stron i wpisów?

Archiwum lub opcja szukaj powinna być najlepszym rozwiązaniem.

 

36. Jak przygotowaliście się na RODO?

Wrzuciliśmy na bloga zbiorczy wpis, żeby ludzie ogarnęli jak ich inwigilujemy.

 

37. Jakie treści zamierzacie teraz poruszać na blogu?

Ciężkie pytanie. Przyjmijmy jednak, że zawsze publikowane były wpisy na tematy, które nas bezpośrednio interesowały. Ten stan rzeczy raczej się nie zmieni. Możecie więc spodziewać się o wiele większej ilości tekstów na temat: gier, seriali, filmów i komiksów.