FAQ

FAQ – Frequently Asked Questions

Przez okres kilku lat działania bloga, bardzo często dostawaliśmy różne maile z dziwnymi pytaniami, które w dużej mierze przyczyniły się do stworzenia kilku tekstów. Niestety po jakimś czasie zauważyliśmy, że pytania się powtarzają. Wybraliśmy więc te, które pojawiały się najczęściej na naszej skrzynce odbiorczej. Odpowiedzi do nich zamieściliśmy poniżej.

 

1. Czym jest Ingaming?

Ingaming (a właściwie ingaming.com.pl), to blog esportowy przeznaczony dla graczy, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o funkcjonowaniu: drużyny, teamu lub organizacji. Naszymi wpisami poruszamy głównie tematy z zakresu: gier, esportu, ekonomii, zarządzania, socjologii i psychologii. Jeżeli chcesz poczytać ciekawe teksty, poznać tok rozumowania innych graczy, to dobrze trafiłeś! Jeżeli nie, to zawsze możesz przestać nabijać nam wyświetlenia. 😀

 

2. Kto jest właścicielem Ingaming?

Właścicielem Ingaming, jest Marcin „Nisu” Rusin, który ma prawa do: strony, domeny, nazwy, znaków graficznych „Ingaming”, konta na Twitterze i fanpage’a na Facebooku.

 

3. Kto zarządza Ingaming?

Blog Ingaming jest obecnie zarządzany przez jedną osobę. Jest nią Marcin „Nisu” Rusin, który odpowiada za wszystkie kwestie dotyczące funkcjonowania strony.

 

4. Kto pisze dla Ingaming?

Ludzie! A tak na poważnie, nasi blogerzy, to osoby o ciekawej osobowości. Każdy z nich posiada własne, unikalne umiejętności, które pozwalają mu tworzyć ciekawe materiały na różne tematy. Dokładne opisy dotyczące poszczególnych autorów bloga, znajdziecie w dziale „Autorzy” na naszej stronie internetowej.

 

5. O czym piszecie na Ingaming?

Staramy się publikować na blogu wpisy zawierające subiektywne opinie na temat pewnych sytuacji, które naszym zdaniem wymagają komentarza. Zdarzają się także bardziej rzeczowe artykuły, które mają poszerzyć wiedzę naszych czytelników. W naszych tekstach staramy się poruszać głównie kwestie: esportowe, ekonomiczne, socjologiczne i psychologiczne. Dokładny zakres publikowanych treści, zależy głównie od zainteresowań samych autorów.

 

6. Jakie są zasady komentowania wpisów na Ingaming?

Można komentować wpisy na fanpage’u Ingaming czy innych social mediach, ale nie wolno obrażać blogerów lub innych komentujących. To samo tyczy się autorów, którzy nie mają prawa do ubliżania osobom komentującym. Dopuszczamy także możliwość komentowania naszych wpisów przez inne strony i serwisy.

 

7. Czy wspieracie esport?

Naszym zdaniem tak. Zdaniem innych niekoniecznie. NIE uważamy, żeby rozdawanie kasy na lewo i prawo było wspieraniem esportu. Z tego też powodu nasza rola jest bardzo często marginalizowana. Mamy za to ciekawe wpisy z przydatnymi informacjami, które już niejednokrotnie pomogły naszym partnerom i współpracownikom.

 

8. Gdzie się podziały partnerstwa?

Z dniem 16.02.2018 zdecydowaliśmy się na zamknięcie wszystkich partnerstw. Powodem takiej decyzji była ich niska efektywność. Przez zmiany w polityce Facebooka, które dość mocno ograniczyły nasze zasięgi, zdecydowaliśmy skupić się na pozycjonowaniu naszych tekstów w wyszukiwarce Google’a, kosztem pompowania liczb na naszym fanpage’u. Stąd własnie decyzja o zakończeniu programu partnerskiego.

 

9. Czy partnerstwa jeszcze powrócą?

Jeżeli zauważymy, że partnerstwa mogą pozytywnie wpłynąć na naszego bloga, to na pewno rozważymy opcję ich powrotu. Na razie jednak nie zanosi się na to.

 

10. A co ze współpracami?

Te nadal funkcjonują i mają się dobrze.

 

11. Na czym polega współpraca z Ingaming?

Współpraca dotychczas była rozszerzoną formą partnerstwa. Żeby ją podjąć, należało spełnić następujące wymogi, do których zaliczamy:

  • posiadanie aktywnego fanpage’a,
  • posiadanie grafik, do których właściciel projektu ma pełne prawo (czyli bez plagiatu),
  • aktywne działanie nad rozwojem własnego projektu,
  • fanpage projektu musi posiadać przynajmniej 100 lajków (możliwe są wyjątki),
  • posiadanie nieposzlakowanej opinii w środowisku esportowym (brak dowodów na oszustwa, okradanie graczy itd.),
  • opcjonalne jest posiadanie strony internetowej, na której mogłyby pojawić się grafiki i odnośniki do bloga Ingaming.

W przypadku, gdy odnośnik na portalu Ingaming ma przekierowywać do strony internetowej, to moment w który ta strona padnie (wyświetlanie się komunikatu o zawieszeniu), jest uznawany za automatyczne zakończenie partnerstwa. Partnerstwo jest także kończone w chwili, gdy przez 30 dni nie pojawiają się na stronie oraz w innych social mediach należących do projektu, żadne nowe treści związane z działalnością projektu.

Jeżeli natomiast odnośnik przekierowuje do fanpage’a, to partnerstwo jest uznawane za zakończone w momencie, gdy na profilu facebookowym partnerskiego projektu, przez okres 30 dni, nie pojawi się żaden nowy post dotyczący działalności projektu. Jeżeli logotyp, odnośnik lub nazwa fanpage’a zostanie zmieniona – bez poinformowania Ingaming, to partnerstwo jest uznawane za zakończone.

W ramach współpracy, jeden z właścicieli projektu otrzymuje dostęp do zamkniętej grupy na facebooku (jej zadaniem jest wzrost wymiany informacji pomiędzy osobami, zarządzającymi własnymi projektami esportowymi). Dodatkowo, projekty przyjęte do współpracy mają możliwość udostępniania w social mediach Ingaming ważnych informacji. Przewidziane są także zniżki na poszczególne usługi oferowane przez Ingaming.

 

12. Czy mogę zawrzeć z wami współpracę?

Wystarczy, że spełniasz wszystkie wymagania oraz podeślesz nam prezentację dotyczącą swojego projektu esportowego (może być także biznesplan). Jeżeli wszystko będzie się zgadzało, to otrzymasz od nas pozytywną odpowiedź.

 

13. W jaki sposób mogę zawrzeć z wami współpracę?

Wystarczy napisać na maila znajdującego się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej. Inna opcja, to napisanie do nas poprzez Twittera lub Fanpage.

 

14. Czy mogę zostać autorem na waszym blogu?

Oczywiście, że tak!. Ciągle poszukujemy nowych osób, które chcą publikować u nas swoje wpisy i artykuły.

 

15. Jakie wymagania muszę spełniać, żeby zostać autorem na waszym blogu?

Wystarczy, że potrafisz pisać poprawnie w języku polskim i masz chęć podzielenia się z innymi czytelnikami, swoimi przemyśleniami na dane tematy z zakresu esportu i gamingu.

 

16. Co oferujecie autorom?

Na chwilę obecną, oferujemy głównie możliwość publikowania autorskich wpisów, do których macie pełne prawo (Ingaming je tylko publikuje). Dochodzą do tego oczywiście inne pomniejsze profity, jak: zdobycie dodatkowych znajomości na scenie esportowej, dostęp do zasięgów generowanych przez nasz liczny fanbase oraz możliwość skorzystania z naszych narzędzi i kursów, które pojawią się w niedalekiej przyszłości.

 

17. W jaki sposób mogę zostać autorem bloga?

Napisz maila na adres znajdujący się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej.

 

18. Jak zapatrujecie się na inne, prywatne projekty prowadzone przez waszych blogerów?

Staramy się jak najmniej ograniczać naszych blogerów. Uważamy, że każdy projekt nad którym pracują, pozwala im rozwinąć skrzydła. Staramy się więc promować tego typu działania (o ile nie są sprzeczne z naszymi poglądami).

 

19. Czy poszukujecie streamerów?

Na chwilę obecną porzuciliśmy ten pomysł.

 

20. Dlaczego?

Jeżeli przez cztery lata zgłasza się do Ciebie czterech streamerów, którym zależy tylko na jednorazowym udostępnieniu linka z transmisją, to ciężko myśleć o długotrwałej współpracy.

 

21. Co oferowaliście streamerom?

Możliwość promowania swojego streama na naszym fanpage’u oraz na stronie. Pomoc w załatwieniu grafik do streama. Pomoc w zakresie reklamy i promowania streama. Nikt jednak nie chciał z tego skorzystać.

 

22. Dlaczego poszukujecie także: menedżerów, taktyków, analityków i innych pasjonatów esportu?

Staramy się poszerzać nasze horyzonty, także w kwestiach praktycznych. Chcemy stworzyć miejsce na blogu, które będzie zrzeszało wszystkie osoby, mogące w jakimś stopniu wpływać na wyniki osiągane przez graczy. Dlatego też poszukujemy specjalistów w swoich dziedzinach, którzy w przyszłości będą stanowić o sile polskiego esportu.

 

23. Jak mogę aplikować na wyżej wymienione stanowiska?

Wystarczy napisać do nas maila, na adres znajdujący się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej lub wysłać nam wiadomość poprzez nasze social media.

 

24. Czy poszukujecie drużyn?

W tym momencie jesteśmy blogiem, a nie organizacją, więc odpowiedź brzmi nie – nie poszukujemy drużyn, które miałyby nas reprezentować.

 

25. Czy poszukujecie inwestorów?

Nie. Doszliśmy tak daleko bez inwestorów, więc dalej możemy rozwijać się bez nich.

 

26. Czy poszukujecie sponsorów?

Trudny temat, ponieważ cenimy sobie naszą niezależność w esporcie. Jeżeli jednak znajdą się zainteresowani, to na pewno rozważymy taką opcję.

 

27. Jak mogę zostać waszym sponsorem?

Napisz maila na adres znajdujący się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej. Jeżeli masz prezentację biznesową z ofertą, to możesz ją także dorzucić.

 

28. Czy jest możliwość opublikowania u was reklamy nawet jeżeli nie współpracujemy z wami lub nie mamy partnerstwa?

Tak, jest możliwość opublikowania u nas reklamy. Jedyny warunek to kwestie etyczne, które musimy rozważyć przed podjęciem ostatecznej decyzji.

 

29. Jaki jest koszt reklamy?

Koszt jest ustalany indywidualnie, w zależności od rodzaju reklamy.

 

30. Jak mogę zamówić reklamę?

Wystarczy napisać do nas maila, na adres znajdujący się w zakładce kontakty, na naszej stronie internetowej lub wysłać nam wiadomość poprzez nasze social media.

 

31. Czy prowadzicie sponsoring?

Nie, nie prowadzimy sponsoringu. Jest to związane z obecnie panującą sytuacją na scenie esportowej, gdzie wszyscy wymagają pieniędzy, natomiast nikt nie potrafi spełnić oczekiwanych wymagań. Sponsoring jest więc nieopłacalny, ponieważ zespoły nie podchodzą do tego na poważnie, a co za tym idzie, nie potrafią zaoferować nic w zamian.

 

32. Czy zbieracie jakieś dane na stronie?

Tak, zbieramy. Chcąc ciągle się rozwijać i dostosowywać treści do naszych odbiorców, musimy monitorować podstawowe dane, takie jak: długość sesji, wejścia na stronę, ilość użytkowników, najpopularniejsze strony oraz wpisy itd.

 

33. Z kim dotychczas współpracowaliście?

Jak dotąd współpracowaliśmy lub współpracujemy z następującymi projektami: Infraction, myXFILES, Adaptive esports, Black Reality Gaming, ToazClan, ExiVision, Hivelion, Team Vinatys, Vaultpriest, Gametive, One Tap Cup, MixCats, Syclik Esports, EYEGAME.PL, Kingprojects, Deadly Phoenix.

 

34. Dlaczego oferujecie usługi na blogu?

Ponieważ chcemy by blog dalej się rozwijał. W tym jednak celu potrzebujemy funduszy, które chcemy pozyskać w uczciwy sposób. Zamiast donate’ów, macie więc usługi.

 

35. Gdzie mogę znaleźć spis waszych stron i wpisów?

Archiwum lub opcja szukaj powinna być najlepszym rozwiązaniem.