FAQ

FAQ – Frequently Asked Questions

Przez okres kilku lat działania bloga, bardzo często dostawaliśmy różne maile z dziwnymi pytaniami, które w dużej mierze przyczyniły się do stworzenia kilku tekstów. Niestety po jakimś czasie zauważyliśmy, że pytania się dalej powtarzają. Wybraliśmy więc te, które pojawiały się najczęściej, a odpowiedzi do nich zamieściliśmy w tym FAQ.

 

1. Czym jest Ingaming?

Ingaming (a właściwie to strona ingaming.com.pl) jest blogiem internetowym, który początkowo podejmował tematykę esportu w Polsce. W późniejszych latach, wraz z dynamicznie zmieniającą się sytuacją na rynku esportowym, treści były dostosowywane do potrzeb drużyn i organizacji esportowych. Obecnie obraliśmy sobie za cel graczy, których zamierzamy edukować w tematach związanych z: marketingiem, zarządzaniem, ekonomią, PR-em, wizerunkiem marki osobistej.

 

2. Kto jest właścicielem Ingaming?

Właścicielem Ingaming, jest Marcin „RDV” Rusin, który ma prawa do: strony, domeny, nazwy, znaków graficznych „Ingaming”, konta na Twitterze i fanpage’a na Facebooku. Nie jest to jakaś wielka tajemnica 😉

 

3. Kto zarządza Ingaming?

Blog Ingaming jest obecnie zarządzany przez jedną osobę. Jest nią wspomniany wcześniej właściciel, który odpowiada za wszystkie kwestie dotyczące funkcjonowania strony oraz mediów społecznościowych podpiętych pod markę Ingaming.

 

4. Kto pisze dla Ingaming?

Na chwilę obecną? Sam właściciel, który jest też autorem większości tekstów zamieszczanych na tym blogu. W przeszłości zdarzały się różnego rodzaju współprace – tutaj pragnę wymienić takie nicki jak: NeBu aka WUGJE (tekst na temat konta premium Faceit), Vaultpriest (kołczingowe brednie, które słabo się zestarzały) oraz Svchost (o środowisku cheaterów w grach FPS).

Jeśli masz jakiś interesujący tekst do opublikowania, albo chciałbyś dołączyć do naszej redakcji, to zapraszamy do kontaktu z nami poprzez stronę lub nasze social media.

 

5. O czym piszecie na Ingaming?

Staramy się publikować na blogu wpisy zawierające subiektywne opinie na temat pewnych sytuacji, które naszym zdaniem wymagają komentarza. Czasami są to artykuły, czasami recenzje.. Zdarzają się także bardziej rzeczowe artykuły lub poradniki, które mają poszerzyć wiedzę naszych czytelników. Dokładny zakres publikowanych treści zależy głównie od zainteresowań samych redaktorów.

 

6. Jakie są zasady komentowania wpisów na Ingaming?

Można komentować nasze wpisy na fanpage’u czy też na innych mediach społecznościowych Ingaming. Jest to jednak nasze podwórko i jeśli ktoś zamierza nas obrażać albo w jakiś sposób nam ubliżać, to może liczyć się z naszym niezrozumieniem (czytaj: ban to ostateczność, ale i tym nie pogardzimy).

 

7. Czy wspieracie esport?

Zależy jak do tego podejść. Do niedawna krytykowanie tego środowiska było traktowane jak temat tabu. Od kilku lat sytuacja trochę się zmieniła i gracze zaczynają zauważać, że punktowanie niektórych elementów składowych rynku esportowego, może przynieść im wymierne korzyści. Więc tak, uważamy, że np. krytykując rozdawanie kasy na lewo i prawo w jakiś tam sposób wspieraliśmy esport. Publikując różne treści na tematy około esportowe, nadal przyczyniamy się do promowania tego zjawiska.

 

8. Gdzie się podziały partnerstwa i współprace?

Zniknęły i raczej już nie wrócą. Był to bardzo jednostronny system, który zabierał nam za dużo czasu w stosunku do otrzymywanych korzyści.

 

9. Czy mogę zostać autorem na waszym blogu?

Oczywiście!

 

10. Jakie wymagania muszę spełniać, żeby zostać autorem na waszym blogu?

Wystarczy, że potrafisz pisać poprawnie w języku polskim i masz chęci do tworzenia wpisów na tematy z zakresu esportu i gamingu.

 

11. Co oferujecie autorom?

Na chwilę obecną nic! No dobra, trochę przesadzam. Oferujemy głównie możliwość publikowania autorskich wpisów, do których macie pełne prawa (Ingaming je tylko publikuje). Dochodzą do tego oczywiście inne pomniejsze profity, jak: zdobycie dodatkowych znajomości na scenie esportowej, dostęp do zasięgów generowanych przez nasz liczny fanbase (który pewnie już nie istnieje) oraz możliwość skorzystania z naszych narzędzi i kursów, które pojawią się w niedalekiej przyszłości.

 

12. W jaki sposób mogę dołączyć do redakcji bloga?

Napisz maila na adres znajdujący się w zakładce kontakty, lub skontaktuj się z nami poprzez fanpage lub Twittera/X.

 

13. Jak zapatrujecie się na inne, prywatne projekty prowadzone przez waszych redaktorów?

Staramy się jak najmniej ograniczać naszych autorów. Uważamy, że każdy projekt nad którym pracują, pozwala im rozwinąć skrzydła. Staramy się więc promować tego typu działania (o ile nie są sprzeczne z naszymi poglądami).

 

14. Czy poszukujecie streamerów?

Na chwilę obecną porzuciliśmy ten pomysł. Jeżeli przez 7 lat zgłasza się do ciebie czterech streamerów, którym zależy tylko na jednorazowym udostępnieniu linka z transmisją, to ciężko myśleć o długofalowej współpracy.

 

15. Poszukujecie jeszcze: menedżerów, taktyków, analityków i innych pasjonatów esportu?

Przez 7 lat nie skontaktował się z nami żaden z wymienionych wyżej gości, więc temat umarł śmiercią naturalną. Inna sprawa, że w Polsce istnieją głównie pozoranci, którzy udają: menedżerów, analityków i trenerów.

 

16. Czy poszukujecie drużyn?

Jesteśmy blogiem, a nie organizacją, więc odpowiedź brzmi: nie. Prędzej takie rzeczy trafiają się w naszych projektach.

 

17. Czy poszukujecie inwestorów?

Nie.

 

18. Czy poszukujecie sponsorów?

Nope, chyba że trafi się coś fajnego.

 

19. Jak mogę zostać waszym sponsorem?

Nie możesz, ale za to możesz dać nam na kawę.

 

20. Czy jest możliwość opublikowania u was reklamy?

Tak, jest możliwość opublikowania u nas reklamy. Jedyny warunek to kwestie etyczne i finansowe.

 

21. Jaki jest koszt reklamy?

Koszt jest ustalany indywidualnie w zależności od rodzaju reklamy.

 

22. Jak mogę zamówić reklamę?

Wystarczy wysłać do nas maila poprzez zakładkę kontakty lub napisać do nas wiadomość na Facebooku lub Twitterze/X.

 

23. Czy prowadzicie sponsoring drużyn esportowych?

Sponsoring czego? Obecnie wspieramy tylko nasze projekty, które czasami bazują na drużynach lub graczach esportowych.

 

24. Czy zbieracie jakieś dane na stronie?

Tak, zbieramy. Monitorujemy podstawowe dane, takie jak: długość sesji, wejścia na stronę, ilość użytkowników, najpopularniejsze strony oraz wpisy itd.

 

25. Z kim dotychczas współpracowaliście?

Jak dotąd współpracowaliśmy z następującymi projektami: Infraction, myXFILES, Black Reality Gaming, ToazClan, ExiVision, Hivelion, Team Vinatys, Vaultpriest, Gametive, One Tap Cup, MixCats, Syclik Esports, EYEGAME.PL, Kingprojects, Deadly Phoenix, Black Ravens.

 

26. Gdzie mogę znaleźć spis waszych wpisów?

Opcja szukaj powinna być najlepszym rozwiązaniem.

 

27. Jak przygotowaliście się na RODO?

Jakiś czas temu wrzuciliśmy na bloga zbiorczy wpis, żeby ludzie ogarnęli jak ich inwigilujemy. Teraz to chyba mamy jakieś inne badziewie.

 

28. Jakie treści zamierzacie teraz poruszać na blogu?

Na ten moment? Tematyka dla graczy dotycząca: treningów, doboru sprzętu, PR-u, marketingu, budowania marki osobistej w internecie.