prezentacja

Prezentacja drużyny esportowej

Prezentacja esportowa drużyny – mityczny element wspominany na łamach tego bloga wiele razy. Nie jest to jednak jakaś bardzo trudna sztuka – wręcz przeciwnie. Prosta rzecz, którą może wykonać każdy, kto chociaż w najmniejszym stopniu operuje jakimś programem graficznym (nie, paint się nie liczy) oraz edytorem tekstu (nie, notatnik też się nie liczy). Cała reszta, to w zasadzie umiejętność dobierania elementów, które mogą zostać potraktowane przez np. potencjalną organizację za ważny element, który przekona ich do zainwestowania w waszą drużynę.

 

Po co jest wam potrzebna prezentacja?

To akurat powinniście już wiedzieć z innych poradników na naszym blogu. Chodzi o przedstawienie podstawowych informacji o drużynie, które mogą być przydatne dla potencjalnego inwestora (najczęściej organizacji esportowej). Inna sprawa, że jeżeli wyślecie maila rozpisanego na 2 strony A4, to raczej nikt go nie przeczyta, tylko od razu przeniesie wiadomość do spamu lub zwyczajnie ją usunie. W przypadku, gdy tą samą treść przedstawicie w formie graficznej i rozbijecie na kilka stron, które będą przyciągały uwagę odbiorcy, istnieje większa szansa, że ktoś sprawdzi waszą ofertę.

 

W jakiej formie ją przygotować?

Zapewne gdy myślicie o prezentacji, pierwsze co przychodzi wam do głowy, to PowerPoint. Niestety, to nie jest prezentacja na zaliczenie zajęć, tylko dokument, który ma na celu przedstawić wasz zespół w jak najlepszym świetle. Oznacza to, że prezentację zespołu esportowego zapisujecie w PDFie. Żadne pliki docx, txt, wiadomości na mesendżerze – tylko pdf. W zasadzie po napisaniu tego tekstu, powinienem z miejsca odrzucać wszystkie wiadomości z prośbą o współpracę, które nie zawierają takiego pliku – w końcu od teraz powinniście już wiedzieć, że te informacje, które bardzo często dostajemy w różnych plikach tekstowych, muszą zostać ostatecznie dostarczone w pdfie.

Druga sprawa, to oczywiście same grafiki. Tak się składa, że pdf daje bardzo dużo możliwości przedstawienia informacji w formie graficznej. Ta jest łatwiej przyswajana przez czytelnika oraz bardzo często upraszcza wiele skomplikowanych rzeczy (wykresy zamiast opisów). Odpowiedni dobór kolorów w połączeniu z rysunkami/tabelami/wykresami oraz tekstem, tworzy mocniejszy przekaz, niż każda z tych rzeczy osobno.

 

Jakie informacje w niej zawrzeć?

Po pierwsze należy wyjść z założenia, że prezentacja to tak naprawdę przedstawienie waszej oferty wobec potencjalnego inwestora. O ile więc przedstawienie drużyny, opis osiągnięć czy też historia walki o złote kalesony jest ważna, to dla odbiorcy tej prezentacji, ważniejsze są aspekty ekonomiczne. Oferta powinna więc zawierać przynajmniej: statystyki z social mediów, formy oferowanej reklamy, zasięg reklamy, możliwe do uzyskania zarobki na przestrzeni roku, koszty wynikające z działalności teamu, plany na dalszy rozwój drużyny, cele do osiągnięcia na przestrzeni najbliższych 6 miesięcy, możliwe do uzyskania korzyści po zainwestowaniu w wasz team itd. Uściślając to wszystko, prezentacja powinna zawierać jak najwięcej danych statystycznych i przydatnych informacji z punktu widzenia firmy/organizacji, do której ma zostać wysłana wasza prezentacja.

 

Więcej nie znaczy lepiej

Tworząc prezentację pod kątem biznesowym, musicie pamiętać, że nie należy przesadzać z objętością materiału oraz informacjami zawartymi na poszczególnych stronach. Łatwiej jest zapoznać się z 10 stronami niż z 30. Z drugiej strony 3 strony przedstawione graficznie są czytelniejsze niż 1 zapisana ciągiem tekstu. Nie wszystkie dane, które przydadzą się firmie produkującej elektronikę, będą potrzebne w przypadku przedsiębiorstwa zajmującego się tworzeniem ubrań. Musicie więc znaleźć złoty środek, który pozwoli wam na stworzenie dokumentu, który będzie w stanie zainteresować przedsiębiorstwo z danej branży. Ten aspekt powoduje także, że musicie stworzyć przynajmniej kilka wariantów takiej prezentacji. Jeżeli postąpicie inaczej i wrzucicie wszystko do jednego worka, to niestety, ale efekt będzie bardzo słaby.

 

Reszta zależy od was

Wszystkie poradniki przedstawiane na tym blogu powinny przyzwyczaić już was do tego, że samo granie nie jest wystarczające, by przekonać potencjalnego inwestora do zainwestowania w wasz team. Prezentacja jest jednym z elementów, który może wpłynąć na jego decyzję. Dużo w tej kwestii zależy od sposobu przedstawienia informacji oraz wyboru odpowiednich danych, które mogą okazać się interesujące dla firmy, z którą chcielibyście współpracować.

 

RDV

Właściciel bloga Ingaming. Kiedyś orędownik esportu, dzisiaj fan gier single player oraz seriali i komiksów.