Fanpage drużyny lub organizacji esportowej

Fanpage na Facebooku dla większości zespołów czy nawet organizacji esportowych, to obecnie podstawowa forma publikowania najnowszych i najciekawszych informacji na temat własnych poczynań. Niestety, wiele z wyżej wspomnianych projektów nie wykorzystuje jego potencjału. Może to wynikać z niewiedzy osób zajmujących się social mediami w dany teamie/organizacji lub zwyczajnie z ich nonszalancji.

W tym poradniku podamy wam kilka ciekawych, a zarazem podstawowych wskazówek, dotyczących prowadzenia własnego fanpage’a. Oczywiście, nie wszystkie muszą się tyczyć konkretnie waszego fp. Obstawiam także, że sami posiadacie już kilka własnych sztuczek, które pozwalają wam na zwiększanie zasięgów w social mediach.

 

Grafiki na fanpage’u

Część z was zapewne o tym wie, inni niespecjalnie. W każdym razie fanpage ma kilka trybów widoczności, wynikających z rozdzielczości ekranu na którym jest wyświetlany. Oznacza to, że inny rozmiar tła będzie wyświetlany na smartfonie, a inny na matrycy notebooka itd. Jeżeli zastosujemy odpowiednie proporcje przy umieszczaniu określonych wiadomości na grafice, możemy spowodować, że niezależnie do tego, z jakiego urządzenia korzysta osoba przeglądającego naszego fp, będzie ona widziała wszystkie podane przez nas informacje.

Stron w internecie traktujących o tym zagadnieniu jest dość dużo, więc klikając np. w ten link, będziecie mogli zapoznać się z nim dokładniej. Należy jednak pamiętać, że rozmiary grafik, które są wyświetlane, mogą ulegać co jakiś czas zmianom.

 

Kolor grafik ma znaczenie

Zgaduję, że jako drużyna CS:GO, team LoLa itd. chcecie promować własną markę w social mediach. Warto pamiętać, że na markę nie składa się tylko: nazwa oraz kształt loga, ale także barwy z których korzystacie. Oznacza to, że grafiki prezentowane na waszym fanpage’u powinny za każdym razem posiadać barwy, przynajmniej w części zbliżone do kolorów znajdujących się na logotypie.

 

Grafika lepsza od tekstu

Zgodnie z badaniami, które powszechnie idzie znaleźć w internecie, większość żyjących ludzi (ciekawe czy martwi też byli brani pod uwagę w tych statystykach) należy do grona wzrokowców. Oznacza to, że o wiele szybciej reagujemy na obrazy, niżeli na: tekst, dźwięk itd. Jeżeli zastosujemy ten sam schemat do fanpage’a, to dość łatwo idzie zauważyć, że grafiki cieszą się o wiele lepszą reakcją i zasięgami, niż posty zawierające sam tekst. Jak nie wierzycie, to możecie to sami sprawdzić. Ważne, żeby grafiki zawierały hasła lub krótkie informacje, które łatwo będzie oglądającemu przyswoić. Jeżeli w formie grafiki zamieścicie 1 stronę Pana Tadeusza, to raczej efekt będzie mizerny.

Czas publikacji postów

Wiele postów publikowanych na fanpage’ach drużyn CS:GO jest zwyczajnie pomijana przez potencjalnych obserwatorów. Nie zawsze jest temu winny algorytm Facebooka, czy zainteresowania użytkowników. Duży wpływ ma np. sama publikacja posta. Ogólnie przyjęło się, że najlepszy czas na publikację jest po południu, gdzieś pomiędzy 14:00 – 16:00. Jest jednak pewien haczyk, o którym nie wszyscy pamiętają. Ilość wyświetleń zależy także od tego ile osób zdecyduje się polajkować naszego posta oraz czy wasza grupa docelowa faktycznie w tych godzinach przegląda fb. Jeżeli wszystko się zgadza, to wasz post w wyżej wspomnianych godzinach powinien osiągać lepsze wyniki, niż ten opublikowany o godzinie 1 w nocy.

Publikowanie o tych samych godzinach

Trik polegający na wybraniu konkretnego dnia i godziny w celu publikacji ważnych informacji w tygodniu. Najlepiej sprawdza się w przypadku regularnych: informacji, linków do tekstów, linków do filmików. Jeżeli uda się wam wyrobić u czytelników nawyk, to możecie się spodziewać, że pewna stała grupa, będzie w danym terminie sprawdzała, czy nie pojawiło się coś nowego w waszych social mediach.

 

Zapomnij o konkursach za lajki

Popularny lajk nie powinien być najważniejszy. Dlaczego? Ponieważ nie idzie za niego nic kupić (chyba, że reklamę hehe). Wiele zespołów lub nawet organizacji wpada w pułapkę pustych like’ów, wynikających z nabijania łapek w górę przy użyciu konkursów. Konsekwencją tego jest straszący fanpage, który mimo np. 2000 polubień, posiada reakcję na posta w wysokości 5%. Niezależnie od tego jak będziecie się starać, konkurs nie spowoduje, że odbiorca zdecyduje się zapoznać z pozostałymi informacjami publikowanymi na waszym fp. Będzie on czekał na następny konkurs, bo tyko to go faktycznie interesuje. Mając zaburzony zasięg, nie będziecie także w stanie określić potencjalnej reklamy, jaką jesteście w stanie zrobić dla: sponsora, inwestora i innych podmiotów, z którymi przyjdzie wam współpracować.

 

Liczy się jakość

Osobiście nie jestem fanem publikowania każdego szrotu jaki nawinie się wam pod rękę. Posty zamieszczane na fanpage’u informacyjnym, powinny mieć jakąś wartość. Oznacza to, że ich jakość w dużej mierze decyduje także o tym, ile osób zdecyduje się z nimi zapoznać. Nie należy więc iść w ilość, ustalając sobie poziom publikacji postów na 10 w ciągu dnia (bo to może zmniejszyć wam zasięgi). Lepiej jest publikować regularnie, ale po mniej.

 

Nisu

Właściciel strony Syclik.pl oraz bloga Ingaming. Kiedyś orędownik esportu, dzisiaj fan gier single player oraz seriali i komiksów.