Optymalizowanie treści publikowanych na Facebooku

Optymalizowanie treści publikowanych na Facebooku, może pozytywnie wpłynąć na rozwój społeczności fanów danej drużyny lub organizacji esportowej.

Co prawda na blogu Ingaming znajduje się już kilka tekstów odnośnie Facebooka i postów, ale temat ten jest na tyle obszerny, że postanowiłem dorzucić kolejny poradnik – tym razem dotyczący wspomnianej optymalizacji publikowanych treści.

Algorytm Facebooka

Nikt tak naprawdę nie wie do końca, jak algorytm Facebooka działa. Istnieją jednak pewne przesłanki, które pozwalają sądzić, że system ten opiera się w dużej mierze na: polubieniach, komentarzach i pozostałych reakcjach, które są generowane przez użytkowników serwisów.

W pewnej książce z 2015 roku, znalazłem ciekawostkę związaną z działaniem wspomnianego algorytmu. Zgodnie z nią, Facebook miałby sprawdzać ilość polubień i komentarzy naszego posta co 7 minut. W tych samych odstępach czasowych, pozyskiwałby także informacje na temat osób, które zdecydowały się zareagować na naszą publikację.

W oparciu o dynamikę tych danych, nasz post byłby wyświetlany częściej lub rzadziej w grupie docelowej – w zależności od liczby reakcji osiąganych co 7 minut.

Obecnie mamy rok 2019, więc teraz zapewne wygląda to trochę inaczej, jednak z moich obserwacji wynika, że nadal najważniejsze są lajki i komentarze uzyskane tuż po publikacji posta. To one w dużej mierze decydują o tym, ile wyświetleń uda nam się zgromadzić.

Reguła 5 godzin

Kolejną kwestią jest częstotliwość publikacji. W poprzednich poradnikach dotyczących Facebooka, wspominałem o tym, że optymalna liczba to przynajmniej 3 posty na dzień. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy ilość nie przekłada się na jakość?

Jak się okazuje, istnieje inna zasada, zgodnie z którą, nie powinieneś przekraczać liczby 2 postów w ciągu 5 godzin. Dzięki temu unikniesz zaśmiecania tablicy swoich fanów, więc w teorii, twoje posty powinny być przez nich lepiej traktowane.

Która zasada lepiej pasuje do twojego fanpage’a? Nie mam pojęcia – polecam sprawdzić obie opcje i wybrać tą, która generuje ci lepsze statystyki.

Niezależnie jednak od liczby zamieszczanych postów, musisz pamiętać, żeby nie powielać tych samych treści – przynajmniej w krótkim odstępie czasowym. Nikt nie lubi czytać 15 razy tego samego.

Wykres aktywności fanów

Jeżeli masz lub miałeś dostęp do przynajmniej kilku fanpage’y drużyn esportowych, to powinieneś zauważyć pewną prawidłowość. Możesz ją znaleźć także teraz w zakładce: Statystyki – po wybraniu opcji: Posty. Wykres prezentujący o której godzinie fani danego fanpage’a są dostępni na Facebooku, daje ci pewne wskazówki, kiedy jest najlepsza pora na publikowanie najważniejszych treści.

optymalizowanie

W przypadku: drużyn, organizacji lub innych projektów esportowych, wykres ten najczęściej przypomina wieloryba. Jeżeli więc chcesz wygenerować największą liczbę wyświetleń, w teorii powinieneś rozważyć publikowanie postów pomiędzy 9:00 a 21:00.

Co warto wynieść z tego tekstu?

Standardowo, poniżej wrzucam jeszcze szybkie podsumowanie tego poradnika w formie łatwych podpunktów do zapamiętania.

Porady dotyczące optymalizowania publikacji postów na Facebooku:

  • Najważniejsze dla zasięgów są reakcje uzyskane w kilka minut po publikacji posta.
  • 2 posty w ciągu 5 godzin to bezpieczna opcja, która nie zaśmieca tablicy twoim odbiorcom.
  • Nie publikuj tych samych treści w krótkim odstępie czasowym.
  • W przypadku projektów esportowych ukierunkowanych na polskich fanów, najlepiej publikować treści w godzinach od 9:00 do 21:00.

Źródła: Sprzedaż – Fredrik Eklund, Facebook


Jeżeli masz jakieś pytania, albo chcesz zaproponować temat, który powinniśmy poruszyć na łamach naszego bloga, to skontaktuj się z nami drogą mailową lub poprzez fanpage na Facebooku. Zachęcamy także do zapoznania się z naszymi pozostałymi wpisami.

RDV

Właściciel bloga Ingaming. Kiedyś orędownik esportu, dzisiaj fan gier single player oraz seriali i komiksów.